Què és el TDAH i com es mostra en els més petits? 

El Trastorn per Dèficit d'Atenció i Hiperactivitat (TDAH) és un trastorn neurobiològic que afecta l'atenció, la impulsivitat i l'activitat motora. El seu origen pot ser d'origen genètic, ambiental o una combinació d'ambdós. En nens, es manifesta amb dificultats per concentrar-se, comportament impulsiv i, sovint, inquietud.

QUINA RELACIÓ TÉ AMB L'APRENTATGE?  El TDAH pot afectar significativament el procés d'aprenentatge d'una persona, ja que la manca d'atenció sostinguda, la impulsivitat i la inquietud poden dificultar la concentració en tasques acadèmiques. Això es pot traduir en reptes per processar informació, seguir instruccions i completar tasques de manera eficient.

Es pot deixar de tenir TDAH? 

No es pot evitar el TDAH ja que el seu origen és multifactorial i no està totalment comprès. No obstant això, la identificació precoç i estratègies d'intervenció adequades, com teràpies conductuals, suport educatiu i, en alguns casos, medicació sota supervisió mèdica, poden ajudar a gestionar els símptomes i millorar la qualitat de vida dels nens amb TDAH. A més, un entorn estructurat i comprensiu, així com la col·laboració entre pares, educadors i professionals de la salut, són fonamentals per a la gestió efectiva del TDAH en nens.

Quines estratègies podem adoptar per millorar l'aprenentatge? 

  1. Adaptacions Pedagògiques: Implementar enfocaments pedagògics que s'ajustin a les necessitats individuals de l'estudiant, com proporcionar instruccions clares, estructurar tasques de manera organitzada i permetre pauses per reduir la inquietud.
  2. Suport Individualitzat: Oferir suport educatiu addicional, com classes de reforç o assistència individualitzada, per abordar àrees específiques de dificultat i reforçar l'aprenentatge.
  3. Tècniques d'organització: Ensenyar i fomentar el desenvolupament de habilitats organitzatives i de gestió del temps per millorar la planificació i execució de tasques acadèmiques.
  4. Col·laboració amb Pares i Professionals: Establir una comunicació oberta entre pares, educadors i professionals de la salut per coordinar estratègies i garantir un enfocament integral que abordi tant les necessitats acadèmiques com les emocionals.
  5. Ús de Tecnologia: Incorporar eines tecnològiques que facilitin l'aprenentatge, com programes educatius interactius o aplicacions dissenyades per recolzar persones amb TDAH.
  6. Enfocaments Multimodals: Implementar mètodes d'ensenyament que involucren diferents modalitats, com visual, auditiva i tàctil, per adaptar-se a diferents estils d'aprenentatge.
  7. Suport Psicosocial: Proporcionar suport psicosocial, com teràpia cognitivo-conductual, per ajudar a manejar l'impacte emocional del TDAH i millorar l'autoestima i la motivació acadèmica.

A la nostra clínica , oferim un enfocament especialitzat i compassiu per abordar el TDAH, treballant junts per desenvolupar estratègies personalitzades que potenciïn les habilitats d'aprenentatge.  Poseu-vos en contacte amb nosaltres si voleu saber-ne més!